Kääk, oikeastaan minun piti katsoa FST:ltä Kissa kuumalla katolla, upea näytelmäelokuva jonka olen nähnyt monesti. Tulin siirtämään kuvia kameralta koneelle ja jäin tapani mukaan kiinni lukemaan blogeja. Kiivastahtinen päivä on ollut tori- ynnä muun shoppailukierroksen jälkeenkin. Torilla sentään ehti istua torikahvilla lempeässä kesätuulessa. Kotona syötiin myöhäiseksi lounaaksi teriyakilohta Pastanjauhajilta, oli tosi hyvää, täytyy kokeilla kastiketta muuhunkin.

815398.jpg

Syy illan kiireeseen on tässä. Mustia torvisieniä löytyy nyt samoista paikoista kuin ennenkin, jopa runsaasti. Näyttää että on tulossa hyvä kausi ja viime syksyn välivuoden jälkeen se tuntuu tietysti ihanalta. Miehellä on hyvä sienivainu, joka on herkistynyt erityisesti torvisienille ja suppilovahveroille. Sienimetsässä minä olen pelkkä perässähiihtäjä. Kaukana perässä.

815439.jpg

Kotiin tuotiin aikamoinen määrä torveloita, joiden käsittelemisessä menikin aikaa. Mies  putsasi ja minä paistoin ja pussitin. Kuivatus kuulemma säilöisi aromit paremmin, mutta en nytkään tullut ajatelleeksi sitä.

815478.jpg

Työviikon jälkeen sitä on aina oudon energinen ja tehokas: samalla väänsin kolminkertaisen annoksen Maku-lehden lemppariani valkoviinillä maustettua kesäkurpitsakeittoa pakastettavaksi ja Marien ruokablogista juustokakun huomista varten. Nyt tässä ihmettelen, mistä nämä rytmihäiriöt tulivat? Olenko levännyt yhtään koko päivänä?