Sain työkaverilta lainaksi MikroBitti-lehden ja vietin koko aamupäivän tutkien kameratestejä ja vertaillen hintoja eri toimittajilta. Puolet päivästä paiskin sentään oikeita töitäkin, jopa ihan tehokkaasti. Niinpä pienten iltapäivätirsojen aikana kotisohvalla kirkastui päätös ja kävin ostamassa testivoittajani Kodin Ykkösestä, josta sen sai lisäherkkuineen halvemmalla kuin nettikaupasta. Olin toki käynyt hypistelemässä eri vaihtoehtoja jo etukäteen liikkeissä. Nyt sitten odotellaan akun latautumista, että pääsee tositoimiin.

793374.jpg

Päätöksen teko on hemmetin vaikeaa! Kahden vuoden päästä ostan jo varmaan järkkärin. Olen tiennyt kauan, etten ikinä voisi rakentaa omakotitaloa. Veisi kymmenen vuotta, ennen kuin olisin saanut kaikki päätetyksi siten, että voisin olla VARMA, etten kadu. Tähänastiset keittiö-, kylpyhuone- ja kodinhoitohuoneremontit olen suunnitellut suurella vaivalla vastaamaan täydellisesti omia tarpeitani ja olen ollut tyytyväinen. -Ai että asuuhan täällä muitakin: who cares! Ne on tehty mulle.

Lopultakin ilma lämpenee, kun lomat on ohi ja koulut alkamassa. Voivoi. Toivottavasti pysyy edes 25 asteessa, yli sen on sentään liikaa.

Huomenna, jos maltan uudelta kameraltani, säntäämme heti aamusta metsään etsimään sieniä. Torilta ostan mustikat jonkun muun poimimina ja samantien vähän vadelmiakin. Ja toivon hartaasti löytäväni jostakin suurta herkkuani pensaspapuja, joita ei saa mistään!