Vaihdan kommenttinimeni katriinaksi, koska olen törmännyt jo kahteen muuhun katariinaan, varmasti jo ennen minua bloggailun aloittaneisiin. Katriina on muutenkin mukavampi, sillä se on oikea toinen nimeni, jota ei koskaan muuten käytetä.

Jotkut ovat vaihtaneet aikuisena nimensä, ottaneet esimerkiksi toisen nimensä käyttöön. Olen pitänyt sitä vähän outona, luulisi, että aikuisena jo hyväksyisi etunimensä (paitsi jos se olisi joku Soini tai Veini, joita olen aina ihmetellyt). Ihmettelen niitäkin, jotka ottavat tyttönimensä keski-iässä takaisin, vaikka avioliitto jatkuu. Täytyy olla kyse jostain identiteettijutusta, vai mitä?

Entä ne, jotka ottavat käyttöön äitinsä tyttönimen kuten Maria Guzenina. Tai Wilma Schlizewski , jolla taitaa olla jo kolmas nimi menossa? Minunkin äidilläni olisi kiva tyttönimi. Mutta tämä oma tavallinen mieheltä saatu suomalaisnimi on perheeni yhteinen nimi ja olen siitä siksi ylpeä.

Leikimme kerran kahvilla töissä, mikä olisi nimesi, jos otat oman toisen nimesi ja äitisi tyttönimen.
Katriina K.