Nyt olen puolipäivätyössä tämän vuoden. Edellisellä kerralla 10 v sitten päätin odottaa, mitä tapahtuu, kun saan aikaa. Laihdutin, olin kuntoutuksessa, aloin liikkua säännöllisesti, leivoin lapsille pullantuoksua koulusta palatessa, aloitin ryhmäterapian, menin mukaan yhdistyksen hallitukseen, aloin pistää parisuhdetta kuntoon.  Kuulostaa hengästyttävältä, mutta se oli ihanaa! Alkoi uusi elämä ja siitä riitti paukkuja moneksi vuodeksi. Oikeasti olen aikaansaapa!

Mitä siis odotan tältä vuodelta? Olen viisikymppinen, lapset asuvat omillaan, aikaa on jo itsellekin, paitsi että työ vie kaikki mehut. Mutta ei ajatella työtä!

Mitä siis haluan? Sitä olen miettinyt jo monta vuotta. Olen saanut kaiken, mitä lapsena olen älynnyt haluta, kodin, miehen , lapsia, ammatin.

                Haluan hyvän, energisen olon, mielenrauhan.
               Haluan käyttää energiaani johonkin mielekkääseen, vaikka työhön.  
               Haluan oman pihan, suojaisan ja rauhallisen, vaikka pienenkin.   
               Haluan tehdä työtä sellaisella kuormituksella, että pysyn terveenä.
               Haluan uusia elämyksiä, matkoja, uuden opettelua
                - No, kesämökin, naturally!